Groeiende intelligentie

afb. van e-mail

E-mail van AH

Natuurlijk weet ik dat als ik een klantenkaart gebruik, hij inzicht krijgt in mijn koopgedrag. Dat was mijn eigen keuze.

En natuurlijk begrijp ik dat hij van mijn baby moest weten, als ik baby-spullen bij hem kocht (zoals opvolgmelk en billendoekjes). Dat is de consequentie van mijn keuze.

Ook heb ik ingestemd met de ontvangst van gepersonaliseerde aanbiedingen, wat ongetwijfeld een commercieel intelligente – en winstgevende – service van hem moet zijn.

Maar wat ik dan niet begrijp, is dat Albert Heijn niet weet dat na een jaar mijn baby geen baby meer is. Het algoritme dat mij ‘persoonlijke’ aanbiedingen doet kan toch wel rekenen? Waarom dan dit bericht?

Hallo Paul!

Deze week willen we graag jouw baby in het zonnetje zetten. Speciaal voor jou en je kleintje selecteerde Albert Heijn babyartikelen met korting. In deze e-mail vind je ook 5 ideeën en tips voor een geslaagd babyfeestje!

Dank je wel hoor, Albert Heijn. Deze aanbieding sla ik af.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder C'est moi

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *